CORPORATE NAME INSTITUTE: HISTORICAL AND LEGAL ASPECT

CORPORATE NAME INSTITUTE: HISTORICAL AND LEGAL ASPECT

№ 5 (180) 2023

DoI 10.46320/2073-4506-2023-5-180-189-191

Pages 189-191

MAKAROV Stanislav Alexandrovich
postgraduate student of the Moscow Financial and Industrial university «sYNERGY»

CORPORATE NAME INSTITUTE: HISTORICAL AND LEGAL ASPECT

This article is devoted to the analysis of the history of the emergence of the institution of the brand name, as well as the issues of legal regulation of this institution at the present stage. In the article, the author considers the key stages in the emergence of the right to a company name, the history of the development of legislation governing the institution of a company name. The article also analyzes the very concept of a company name, its essence, features, specific characteristics and legal relations that arise in the institution of a company name.

Keywords: trade name, legal regulation, historical development of the institute of trade name, exclusive right, protection of rights, trademark.


№ 5 (180) 2023

Страницы 189-191

МАКАРОВ Станислав Александрович
аспирант Московского Финансово-Промышленного университета «синергия»

ИНСТИТУТ ФИРМЕННОГО НАИМЕНОВАНИЯ: ИСТОРИКО-ПРАВОВОЙ АСПЕКТ

Данная статья посвящена анализу истории возникновения института фирменного наименования, а также вопросам правового регулирования данного института на современном этапе. В статье автором рассматриваются ключевые этапы возникновения права на фирменное наименование, история развития законодательства, регулирующего институт фирменного наименования. Также в статье проанализировано само понятие фирменного наименования, его сущность, особенности, специфические характеристики и правовые отношения, возникающие в институте фирменного наименования.

Ключевые слова: фирменное наименование, правовое регулирование, историческое развитие института фирменного наименования, исключительное право, защита прав, товарный знак.

 292 ВСЕГО,  2 СЕГОДНЯ