DISSEMINATION OF INNOVATIVE PEDAGOGICAL EXPERIENCE IN EDUCATIONAL ORGANIZATIONS OF THE MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS OF RUSSIA: METHODOLOGICAL ASPECT

DISSEMINATION OF INNOVATIVE PEDAGOGICAL EXPERIENCE IN EDUCATIONAL ORGANIZATIONS OF THE MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS OF RUSSIA: METHODOLOGICAL ASPECT

№ 9 (172) 2022

DOI 10.46320/2073-4506-2022-9-172-477-479

Pages 477-479

NIMIROVSKAYA Yuzefa Kazimirovna 
Ph.D. in pedagogical sciences, associate professor of Pedagogy and psychology sub-faculty of the Saint Petersburg University of the MIA of Russia

DISSEMINATION OF INNOVATIVE PEDAGOGICAL EXPERIENCE IN EDUCATIONAL ORGANIZATIONS OF THE MINISTRY OF INTERNAL AFFAIRS OF RUSSIA: METHODOLOGICAL ASPECT

The article is devoted to the discussion of the importance of studying and presenting innovative developments in the pedagogical practice of teachers of educational organizations of the Ministry of Internal Affairs of the Russian Federation. For this purpose, pedagogical experience is considered, and the possibility of using innovative activity of a teacher in a wide pedagogical practice is also discussed. The interrelation with the readiness and ability of pedagogical workers to generalize and disseminate their pedagogical activities is substantiated.

Keywords: dissemination, pedagogical experience, innovative pedagogical activity.


№ 9 (172) 2022

Страницы 477-479

НИМИРОВСКАЯ Юзефа Казимировна 
кандидат педагогических наук, доцент кафедры педагогики и психологии Санкт-Петербургского университета МВД России

ДИССЕМИНАЦИЯ ИННОВАЦИОННОГО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ОПЫТА В ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ ОРГАНИЗАЦИЯХ МВД РОССИИ: ОПЫТ ОСМЫСЛЕНИЯ

Статья посвящена обсуждению важности изучения и представления инновационных разработок в педагогической практике преподавателей образовательных организаций Министерства внутренних дел Российской Федерации. С этой целью рассматривается педагогический опыт, а также обсуждается возможность использования инновационной деятельности педагога в широкой педагогической практике. Обосновывается взаимосвязь с готовностью и способностью педагогических работников к обобщению и диссеминации своей педагогической деятельности.

Ключевые слова: диссеминация, педагогический опыт, инновационная педагогическая деятельность.

 344 ВСЕГО,  1 СЕГОДНЯ