ECONOMIC PREREQUISITES FOR THE USE OF FRANCHISING IN THE SERVICE SECTOR AND THE EVOLUTION OF ITS DEVELOPMENT

ECONOMIC PREREQUISITES FOR THE USE OF FRANCHISING IN THE SERVICE SECTOR AND THE EVOLUTION OF ITS DEVELOPMENT

№ 3 (178) 2023

DOI 10.46320/2073-4506-2023-3-178-469-472

Pages 469-472

NERSESYANTS Boris Andreevich
master of economics, IE Boris Nersesyants (sales on WB ozon)

ECONOMIC PREREQUISITES FOR THE USE OF FRANCHISING IN THE SERVICE SECTOR AND THE EVOLUTION OF ITS DEVELOPMENT

When franchising is considered as a business model, one of the options arises: which type of business and in which sector it is most suitable. One of the main options is to make a product or service. One basic equation to consider when evaluating the service sector is: customers are willing to exchange money for time. The article discusses the basic concept of franchising, the history of franchising development, the ratio of a service franchise or a product franchise, as well as the positive and negative aspects of the use of franchising in the service sector.

Keywords: franchising, franchise, franchising in the service sector.


№ 3 (178) 2023

Страницы 469-472

НЕРСЕСЯНЦ Борис Андреевич
магистр экономических наук, ИП Нерсесянц Борис (продажи на WB ozon)

ЭКОНОМИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ФРАНЧАЙЗИНГА В СФЕРЕ УСЛУГ И ЭВОЛЮЦИЯ ЕГО РАЗВИТИЯ

Когда рассматривается франчайзинг как бизнес-модель, возникает один из вариантов выбора: какой тип бизнеса и в каком секторе больше всего он подходит. Один из основных вариантов – сделать товар или услугу. Одно основное уравнение, которое следует учитывать при оценке сектора услуг, звучит так: клиенты готовы обменивать деньги на время. В статье рассматриваются основные понятие франчайзинга, история развития франчайзинга, соотношение франшизы услуг или франшизы продукта, а также положительные и отрицательные стороны использования франчайзинга в сфере услуг.

Ключевые слова: франчайзинг, франчайзи, франшиза, франчайзинг в сфере услуг.

 253 ВСЕГО,  1 СЕГОДНЯ