EDUCATIONAL PRACTICE OF TUTORING: POTENTIAL IN INFORMATION CULTURE

EDUCATIONAL PRACTICE OF TUTORING: POTENTIAL IN INFORMATION CULTURE

КУЛЬТУРА, ТВОРЧЕСТВО И ИННОВАЦИИ ДЛЯ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ

DOI 10.46320/2073-4506-2023-3/1-1-95-102

Pages 95-102

Egoshin Vadim Igorevich
graduate student
of Ufa University of Science and Technology

EDUCATIONAL PRACTICE OF TUTORING: POTENTIAL IN INFORMATION CULTURE

Abstract: This article analyzes the development of tutoring in information culture. It is noted that the development of tutoring can improve the quality of education, increase the level of information literacy, develop personal qualities and increase social security of people. Thus, the development of tutoring in information culture is an important step towards creating a successful and intelligent society.

Keywords: tutoring, tutor, information culture, society, modern society.


Страницы 95-102

Егошин Вадим Игоревич
аспирант Уфимского университета науки и технологий

ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ПРАКТИКА ТЬЮТОРСТВА: ПОТЕНЦИАЛВИНФОРМАЦИОННОЙКУЛЬТУРЕ

Аннотация: В данной статье был проведен анализ развития тьюторства в информационной культуре. Отмечается, что развитие тьюторства может улучшить качество образования, повысить уровень информационной грамотности, развить личностные качества и повысить социальную защищенность людей. Таким образом, развитие тьюторства в информационной культуре является важным шагом на пути к созданию успешного и интеллектуального общества.

Ключевые слова: тьюторство, тьютор, информационная культура, общество, современное общество.

 224 ВСЕГО,  2 СЕГОДНЯ