CORRELATION PROBLEM BETWEEN THE CONCEPT OF COMMERCIAL DESIGNATION AND TRADEMARK. PRACTICAL ASPECT

CORRELATION PROBLEM BETWEEN THE CONCEPT OF COMMERCIAL DESIGNATION AND TRADEMARK. PRACTICAL ASPECT

№ 10 (173) 2022

DOI 10.46320/2073-4506-2022-10-173-194-197

Pages 194-197

AKRAMOVA Alfiya Talgatovna
Ph.D. in political science, senior lecturer of Civil law sub-faculty of the Institute of Law of the Bashkir State University

CORRELATION PROBLEM BETWEEN THE CONCEPT OF COMMERCIAL DESIGNATION AND TRADEMARK. PRACTICAL ASPECT

The article analyzes current legal implementation of the use of commercial designation, that identify a specific entrepreneur (manufacturer, seller) in the market of goods with the same name, and the means of individualization of the seller – trademark, service mark and the company name.
The means of individualization indicated in the Civil Code of the Russian Federation, on the one hand, protects business, on the other hand, give a raise to number of practical questions such as identity of individual means of individualization and commercial designation.

Keywords: commercial designation, trademark, means of individualization, company name, exclusive right to a commercial designation.


№ 10 (173) 2022

Страницы 194-197

АКРАМОВА Альфия Талгатовна
кандидат политических наук, старший преподаватель кафедры гражданского права Института права Башкирского государственного университета

ПРОБЛЕМАТИКА СООТНОШЕНИЯ ПОНЯТИЙ КОММЕРЧЕСКОГО ОБОЗНАЧЕНИЯ И ТОВАРНОГО ЗНАКА. ПРАКТИЧЕСКИЙ АСПЕКТ

В статье проведен анализ действующего законодательного регулирования применения коммерческого обозначения, позволяющего идентифицировать конкретного предпринимателя (производителя, продавца) на рынке одноименных товаров и средства индивидуализации продавца – товарного знака, знака обслуживания и фирменного наименования. Обозначенные в Гражданском кодексе РФ средства индивидуализации, с одной стороны, осуществляют в некоторой степени охрану бизнеса, с другой стороны, вызывают на практике ряд вопросов, одним из которых является тождественность отдельных средств индивидуализации. В статье рассмотрены и установлены ключевые для исследования положения и определения, исследовано соотношение понятий коммерческого обозначения и товарного знака.

Ключевые слова: коммерческое обозначение, товарный знак, средства индивидуализации, фирменное наименование, исключительное право на коммерческое обозначение.

 246 ВСЕГО,  3 СЕГОДНЯ