TRADEMARK IN THE SYSTEM OF MEANS OF INDIVIDUALIZATION
№ 4 (179) 2023
DOI 10.46320/2073-4506-2023-4-179-173-174
Pages 173-174
BURAYKIN Alexander Vladimirovich
postgraduate student of the Institute of Law of the samara state Economic university
TRADEMARK IN THE SYSTEM OF MEANS OF INDIVIDUALIZATION
In modern business, one of the primary tasks for entrepreneurs in carrying out their commercial activities is to isolate their product from a variety of homogeneous, similar products from other manufacturers and protect it from the actions of unscrupulous competitors. This problem is largely designed to solve the means of individualization of goods, works or services. one of these means is a trademark. The main purpose of a trademark can be called the difference, the individualization of the goods of some persons from the goods of others. This is important because the range of manufactured goods is constantly expanding and therefore it is difficult to navigate them. Trademarks contribute to the realization of consumer choice, the promotion of goods and services and, as a result, the development of fair competition. undoubtedly, the commercial value of such means of individualization increases every year.
Keywords: means of individualization, trademark, copyright holder, business reputation.
№ 4 (179) 2023
Страницы 173-174
БУРАЙКИН Александр Владимирович
аспирант Института права самарского государственного экономического университета
ТОВАРНЫЙ ЗНАК В СИСТЕМЕ СРЕДСТВ ИНДИВИДУАЛИЗАЦИИ
В современном бизнесе одной из первоочередных задач для предпринимателей при осуществлении ими коммерческой деятельности является выделение своего продукта из множества однородных, аналогичных товаров других производителей и защиты ее от действий недобросовестных конкурентов. Данную проблему в значительной степени призваны решить средства индивидуализации товаров, работ или услуг. одним из таких средств и является товарный знак. основным назначением товарного знака можно назвать отличие, индивидуализацию товаров одних лиц от товаров других. Это важно, поскольку ассортимент выпускаемых товаров постоянно расширяется и поэтому ориентироваться в них трудно. Товарные знаки способствуют реализации потребительского выбора, продвижению товаров и услуг и, как следствие, развитию честной конкуренции. Несомненно, коммерческая ценность таких средств индивидуализации возрастает с каждым годом.
Ключевые слова: средство индивидуализации, товарный знак, правообладатель, деловая репутация.
264 ВСЕГО, 4 СЕГОДНЯ