DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES IN THE PROCESS OF FOREIGN LANGUAGE TRAINING OF LEGAL STUDENTS

DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES IN THE PROCESS OF FOREIGN LANGUAGE TRAINING OF LEGAL STUDENTS

№ 5 (180) 2023

DoI 10.46320/2073-4506-2023-5-180-432-434

Pages 432-434

MAKAEVA Guzal Zaynagievna
Ph.D. in philosophical sciences, associate professor of Foreign languages sub-faculty of the Institute of Economics and Management of Kazan state university of Architecture and Engineering

MAKAEV Khanif Fahretdinovich
Ph.D. in pedagogical sciences, associate professor of Foreign languages sub-faculty of the Institute of International Relations of the Kazan Federal university

KONOVALOVA Elena Nikolaevna
Ph.D. in pedagogical sciences, associate professor of Foreign languages sub-faculty of the Institute of Economics and Management of the Kazan state university of Architecture and Engineering

DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES IN THE PROCESS OF FOREIGN LANGUAGE TRAINING OF LEGAL STUDENTS

In the educational space today, digital educational resources are becoming increasingly popular, which is especially evident in the university training of specialists in all fields, including legal. Recent experience during the pandemic period has shown the possibilities and effectiveness of using digital educational resources for distance learning activities at a university.The paper discusses the functionality of the Microsoft Teams online platform for language learning in all types of speech activity, vocabulary and grammar. The advantages and disadvantages of the considered platform are determined. Research methods were observation, analysis and comparison, training- practice-control. The results of the work revealed the prevalence of advantages over the disadvantages of using the Microsoft Teams online platform in the learning process. The results obtained can make a certain contribution to pedagogical science.

Keywords: Microsoft Teams online platform, language, student, speech activity, specialist, training, pedagogical science, method.


№ 5 (180) 2023

Страницы 432-434

МАКАЕВА Гузаль Зайнагиевна
кандидат философских наук, доцент кафедры иностранных языков Института экономики и управления Казанского государственного архитектурно-строительного университета

МАКАЕВ Ханиф Фахретдинович
кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков Института международных отношений Казанского федерального университета

КОНОВАЛОВА Елена Николаевна
кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков Института экономики и управления Казанского государственного архитектурно-строительного университета

ЦИФРОВЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ РЕСУРСЫ В ПРОЦЕССЕ ИНОЯЗЫЧНОЙ ПОДГОТОВКИ СТУДЕНТОВ ЮРИДИЧЕСКОЙ СФЕРЫ

В образовательном пространстве сегодня все большую популярность приобретают цифровые образовательные ресурсы, что особенно проявляется в вузовской подготовке специалистов всех сфер, юридической в том числе. Недавний опыт работы в пандемийный период показал возможности и эффективность использования цифровых образовательных ресурсов для дистанционной образовательной деятельности в вузе. В работе рассматриваются функциональные возможности онлайн- платформы Microsoft Teams для изучения языка по всем видам речевой деятельности, лексики и грамматики. определены преимущества и недостатки рассматриваемой платформы. Исследовательскими методами являлись наблюдение, анализ и сопоставление, обучение-практика-контроль. Результаты работы выявили превалирование преимуществ над недостатками использования онлайн-платформы Microsoft Teams в обучающем процессе. Полученные результаты могут внести определенный вклад в педагогическую науку.

Ключевые слова: онлайн-платформа Microsoft Teams, язык, студент, речевая деятельность, специалист, обучение, педагогическая наука, метод.

 291 ВСЕГО,  1 СЕГОДНЯ