INTERACTIVE TEACHING METHODS IN THE STUDY OF OFFICIAL LAW
№ 9 (184) 2023
DOI 10.46320/2073-4506-2023-9-184-249-251
Pages 249-251
ANDRYUKHINA Irina Yurjevna
Ph.D. in pedagogical sciences, associate professor, associate professor of State and municipal administration sub-faculty of the Western branch of the Russian Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation
FEDOROV Arseniy Vadimovich
Ph.D. in pedagogical sciences, associate professor of State and municipal administration sub-faculty of the Western branch of the Russian Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation
INTERACTIVE TEACHING METHODS IN THE STUDY OF OFFICIAL LAW
The solution of the problem of increasing the efficiency of public administration is conditioned by the need to provide high-quality professional training of state civil and municipal employees, including their mastery of the basic concepts of official law. The authors of the article draw attention to the fact that the greatest effect when studying the basic concepts of training courses related to service law is brought by the use of interactive teaching methods, such as role-playing, solving situational tasks, quests to consolidate the concepts studied, performing research and individual tasks within the framework of scientific research of individual teachers and organizations of higher education in general. The use of these methods in the educational process not only contributes to the activation of students’ mental activity, but also to the formation of professional qualities necessary for filling positions in the system of state civil and municipal service.
Keywords: interactive teaching methods, service law, state civil and municipal service, organizations of higher education.
№ 9 (184) 2023
Страницы 249-251
АНДРЮХИНА Ирина Юрьевна
кандидат педагогических наук, доцент, доцент кафедры государственного и муниципального управления Западного филиала Российской академии народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации
ФЕДОРОВ Арсений Вадимович
кандидат педагогических наук, доцент кафедры государственного и муниципального управления Западного филиала Российской академии народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации
ИНТЕРАКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ В ИЗУЧЕНИИ СЛУЖЕБНОГО ПРАВА
Решение задачи повышения эффективности государственного управления обусловлено необходимостью обеспечения качественной профессиональной подготовки государственных гражданских и муниципальных служащих, в том числе овладением ими основными понятиями служебного права. Авторы статьи обращают внимание, что наибольший эффект при изучении основных понятий учебных курсов, имеющих отношение к служебному праву, приносит использование интерактивных методов обучения, таких как ролевая игра, решение ситуационных задач, квесты на закрепление изучаемых понятий, выполнение научно-исследовательских работ и отдельный заданий в рамках научных исследований отдельных преподавателей и организаций высшего образования в целом. Использование данных методов в образовательном процессе не только способствует активизации мыслительной деятельности обучающихся, но и формированию профессиональных качеств, необходимых для замещения должностей в системе государственной гражданской и муниципальной службы.
Ключевые слова: интерактивные методы обучения, служебное право, государственная гражданская и муниципальная служба, организации высшего образования.
178 ВСЕГО, 1 СЕГОДНЯ