FORMATION OF A POSITIVE IMAGE OF THE REPUBLIC OF BASHKORTOSTAN THROUGH PR-TECHNOLOGIES AND CREATION OF A REGIONAL BRAND

FORMATION OF A POSITIVE IMAGE OF THE REPUBLIC OF BASHKORTOSTAN THROUGH PR-TECHNOLOGIES AND CREATION OF A REGIONAL BRAND

DOI 10.46320/2073-4506-2023-14a-1-41-48

Pages 41-48

NIKITINA A. A.
Ufa University of Science
and Technology, Ufa

FORMATION OF A POSITIVE IMAGE OF THE REPUBLIC OF BASHKORTOSTAN THROUGH PR-TECHNOLOGIES AND CREATION OF A REGIONAL BRAND

Abstract. The social development of the country needs new approaches to the development of territories and regions, marketing of territories plays a huge role in solving this problem. First of all, factors of a non-economic nature are considered, which in the future will have an impact on the socio-economic development of cities or regions. The main trends are the creation of an «image of a place», which subsequently becomes an economic component. Branding of cities or regions is based on uniqueness and uniqueness, for example, the city of St. Petersburg is the second capital of Russia, Veliky Ustyug is the birthplace of Santa Claus, and when voicing the city of Tula, associations pop up – «Tula armory capital», «Tula gingerbread» or «Tula samovar». Creating a recognizable brand in the Republic of Bashkortostan and substantiating the significance of this issue is devoted to this publication.

Keywords: regional image, regional brand, PR technologies, economic efficiency, regional budget, performance indicators, integration, UNESCO World Heritage.


Страницы 41-48

НИКИТИНА А. А.
Уфимский университет
науки и технологий, г. Уфа

ФОРМИРОВАНИЕ ПОЗИТИВНОГО ИМИДЖА РЕСПУБЛИКИ БАШКОРТОСТАН ПОСРЕДСТВОМ PR-ТЕХНОЛОГИЙ И СОЗДАНИЯ БРЕНДА РЕГИОНА

Аннотация. Социальное развитие страны нуждается в новых подходах к развитию территорий и регионов, в решении этой задачи огромную роль играет маркетинг территорий. В первую очередь рассматриваются факторы внеэкономического характера, которые в дальнейшем будут оказывать влияние на социально-экономическое развитие городов или регионов. Основные тенденции – это создание «образа места», который впоследствии становится экономической составляющей. Брендинг городов или регионов строится на уникальности и неповторимости, как например, город Санкт-Петербург – вторая столица России, Великий Устюг – это родина Деда Мороза, а при озвучивании города Тулы всплывают ассоциации – «тульская оружейная столица», «тульский пряник» или «тульский самовар». Создание узнаваемого бренда в Республике Башкортостан и обоснованию значимости данного вопроса посвящена данная публикация.

Ключевые слова: имидж региона, региональный бренд, PR-технологии, экономическая эффективность, региональный бюджет, показатели эффективности, интеграция, всемирное наследие ЮНЕСКО.

 104 ВСЕГО,  3 СЕГОДНЯ