SELF-EXAMINATION PROCEDURE OF AN EDUCATIONAL ORGANIZATION IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS: MAIN DIRECTIONS FOR IMPROVEMENT

SELF-EXAMINATION PROCEDURE OF AN EDUCATIONAL ORGANIZATION IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS: MAIN DIRECTIONS FOR IMPROVEMENT

№ 7 (170) 2022

DOI 10.46320/2073-4506-2022-7-170-437-439

Pages 437-439

SHKRYABINA Anna Evgenjevna 
Ph.D. in economical sciences, associate professor of Economics sub-faculty of the Saratov State Law Academy

BOYARSKAYA Yuliya Nikolaevna
Ph.D. in Law, associate professor of Civil law sub-faculty of the Saratov State Law Academy

KOMBAROVA Elena Valerjevna 
Ph.D. in Law, associate Professor of Professor Isaak Efimovich Farber Constitutional law sub-faculty of the Saratov State Law Academy

SCHERBAKOVA Olga Vasiljevna 
Ph.D. in pedagogical sciences, associate professor of Legal psychology, forensic science and pedagogy sub-faculty of the Saratov State Law Academy

SELF-EXAMINATION PROCEDURE OF AN EDUCATIONAL ORGANIZATION IN THE CONTEXT OF DIGITAL TRANSFORMATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS: MAIN DIRECTIONS FOR IMPROVEMENT

The state policy in the field of education is aimed at improving its quality, relevance and competitiveness of graduates of educational organizations in the labor market. Self-examination of an educational organization involves the organization of an intra-university assessment, the development of a system for ensuring the quality of higher education, the implementation of the principles of information openness and transparency in educational organizations. The development of the self-examination procedure in the context of digital transformation requires automation of the process, a shift in priorities from the preparation of reports and documents for controlling structures to an objective self-assessment of all aspects of the activities of an educational organization. Methodological basis: There were used two approaches as the main ones: a systematic one, involving a thorough and comprehensive analysis of legal regulation, scientific research on the self-examination procedure, and a strategic one, aimed at identifying the main areas of improvement in the context of the digital transformation of the educational process. Results: the main targets for the development of education and directions for improving the self-examination procedure were formulated in order to optimize processes and improve the quality of graduate training.

Keywords: self-examination, educational organization, quality assessment, education management.


№ 7 (170) 2022

Страницы 437-439

ШКРЯБИНА Анна Евгеньевна 
кандидат экономических наук, доцент кафедры экономики Саратовской государственной юридической академии

БОЯРСКАЯ Юлия Николаевна 
кандидат юридических наук, доцент кафедры гражданского права Саратовской государственной юридической академии

КОМБАРОВА Елена Валерьевна 
кандидат юридических наук, доцент кафедры конституционного права имени профессора Исаака Ефимовича Фарбера Саратовской государственной юридической академии

ЩЕРБАКОВА Ольга Васильевна кандидат педагогических наук, доцент кафедры правовой психологии, судебной экспертизы и педагогики Саратовской государственной юридической академии

ПРОЦЕДУРА САМООБСЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ОРГАНИЗАЦИИ В УСЛОВИЯХ ЦИФРОВОЙ ТРАНСФОРМАЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА: ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ

Государственная политика в сфере образования направлена на повышение его качества, востребованности и конкурентоспособности выпускников образовательных организаций на рынке труда. Самообследование образовательной организации предполагает организацию внутривузовской оценки, развитие системы обеспечения качества высшего образования, реализацию принципов информационной открытости и прозрачности в образовательных организациях. Развитие процедуры самообследования в условиях цифровой трансформации требует автоматизации процесса, смещения приоритетов от подготовки отчетов и документов для контролирующих структур к объективной самооценке всех сторон деятельности образовательной организации. Методологическая основа: в качестве основных использовались два подхода: системный, предполагающий тщательный и всесторонний анализ правового регулирования, научных исследований по вопросам процедуры самообследования, и стратегический, нацеленный на выявление основных направлений совершенствования в условиях цифровой трансформации образовательного процесса. Результаты: сформулированы основные целевые ориентиры развития образования, направления совершенствования процедуры самообследования в целях оптимизации процессов и повышения качества подготовки выпускников.

Ключевые слова: самообследование, образовательная организация, оценка качества, менеджмент образования.

 309 ВСЕГО,  3 СЕГОДНЯ