EDUCATION AS AN ELEMENT OF THE SOCIAL ADAPTATION OF CONVICTS IN AUSTRALIA, THE UNITED KINGDOM AND THE UNITED STATES

EDUCATION AS AN ELEMENT OF THE SOCIAL ADAPTATION OF CONVICTS IN AUSTRALIA, THE UNITED KINGDOM AND THE UNITED STATES

№ 8 (171) 2022

DOI 10.46320/2073-4506-2022-8-171-324-325

Pages 324-325

PEYZAK Anastasiya Viktorovna
Ph.D. in Law, associate professor of Criminal law and criminology sub-faculty of the Ufa Law Institute of the MIA of Russia

EDUCATION AS AN ELEMENT OF THE SOCIAL ADAPTATION OF CONVICTS IN AUSTRALIA, THE UNITED KINGDOM AND THE UNITED STATES

The article notes the important role of obtaining the necessary professional education for persons sentenced to deprivation of liberty, which is assigned to it by the countries of the Common Law system. The article lists the main directions and levels of education available to convicts in Australia, Great Britain and the United States. The economic significance of providing an opportunity to receive an education for a prisoner in order to prevent his or her return to places of deprivation of liberty was substantiated on the basis of the example of the United States of America. The author points out that the Australian approach to social adaptation and education for convicts is well developed and systematic and deserves further research.

Keywords: education of convicts, social adaptation, resocialization, correction of convicts, social adaptation, Australia, UK, USA.


№ 8 (171) 2022

Страницы 324-325

ПЕЙЗАК Анастасия Викторовна
кандидат юридических наук, доцент кафедры уголовного права и криминологии Уфимского юридического института МВД Российской Федерации

ОБРАЗОВАНИЕ КАК ЭЛЕМЕНТ СОЦИАЛЬНОЙ АДАПТАЦИИ ОСУЖДЕННЫХ В АВСТРАЛИИ, ВЕЛИКОБРИТАНИИ И США

В статье отмечается важная роль получения необходимого профессионального образования лицами, осужденными к лишению свободы, которая отводится ему странами англосаксонской правовой семьи. В статье перечислены основные направления и уровни образования, доступные осужденным Австралии, Великобритании и США. Обоснована экономическая значимость предоставления возможности получить образование осужденному в целях недопущения его возвращения в места лишения свободы на примере США. Автор отдельно отмечает проработанность и системность австралийского подхода в вопросе социальной адаптации и обучения осужденных, заслуживающего дальнейшего углубленного изучения.

Ключевые слова: образование осужденных, социальная адаптация, ресоциализация, исправление осужденных, социальная адаптация, Австралия, Великобритания, США.

 374 ВСЕГО,  1 СЕГОДНЯ