ESG AGENDA AS AN ACTUAL STRATEGY FOR THE DEVELOPMENT OF THE CORPORATE CULTURE OF THE ORGANIZATION
№ 2 (189) 2024
DOI 10.46320/2073-4506-2024-2-189-278-280
Pages 278-280
ARTSYTOV Nikolay Andreevich
master student of the National Research University of Information Technology, Mechanics and Optics (ITMO), St. Petersburg
ABRAMOV Kirill Dmitrievich
master student of the National Research University of Information Technology, Mechanics and Optics (ITMO), St. Petersburg
KOT Marina Konstantinovna
Ph.D. in Law, associate professor of Legal support of economic activities sub-faculty of the Samara State University of Economics
ESG AGENDA AS AN ACTUAL STRATEGY FOR THE DEVELOPMENT OF THE CORPORATE CULTURE OF THE ORGANIZATION
Global development trends continue to strengthen the influence of the public’s focus on the areas of environmental protection and careful use of resources. This direction is expressed in the ESG concept, which provides for environmental stabilization (E-factor, Environmental), social responsibility (S-factor, Social) and effective management (G-factor, Governance). Following this trend for large and medium-sized businesses today has moved from the category of a tribute to fashion into the category of necessity due to the introduction of international requirements for doing business, the provision of non-financial reporting, and the formation of appropriate ratings. The article discusses the possibilities of this agenda’s influence on the concept of the corporate culture of Russian business, the possibility of its influence on modern entrepreneurship, as well as the advantages of using this approach in the business environment.
Keywords: corporate culture, entrepreneurial activity, corporate culture development strategy, ESG agenda, business social responsibility.
№ 2 (189) 2024
Страницы 278-280
АРЦЫТОВ Николай Андреевич
магистр Национального исследовательского университета Информационных технологий, механики и оптики (ИТМО), г. Санкт-Петербург
АБРАМОВ Кирилл Дмитриевич
магистр Национального исследовательского университета Информационных технологий, механики и оптики (ИТМО), г. Санкт-Петербург
КОТ Марина Константиновна
кандидат юридических наук, доцент кафедры правового обеспечения экономической деятельности Самарского государственного экономического университета
ESG-ПОВЕСТКА КАК АКТУАЛЬНАЯ СТРАТЕГИЯ РАЗВИТИЯ КОРПОРАТИВНОЙ КУЛЬТУРЫ ОРГАНИЗАЦИИ
Мировые тренды развития продолжают усиливать влияние направленности общественности на области охраны окружающей среды и бережного обращения с ресурсами. Это направление выражено в ESG-концепции, предусматривающей заботу об экологической стабилизации (E-фактор, Environmental), социальную ответственность (S-фактор, Social) и эффективное управление (G-фактор, Governance). Следование данному тренду для крупного и среднего бизнеса на сегодняшний момент перешло из разряда дани моде в категорию необходимости по причине внедрения международных требований к ведению хозяйственной деятельности, предоставления нефинансовой отчетности, формирования соответствующих рейтингов. В статье рассматриваются возможности влияния данной повестки на концепцию корпоративной культуры российского бизнеса, возможности ее влияния на современное предпринимательство, а также преимущества использования такого подхода в бизнес среде.
Ключевые слова: корпоративная культура, предпринимательская деятельность, стратегия развития корпоративной культуры, ESG-повестка, социальная ответственность бизнеса.
172 ВСЕГО, 1 СЕГОДНЯ