METHODS OF CONDUCTING PRACTICAL CLASSES IN THE DISCIPLINE «CIVIL LAW», CONTRIBUTING TO THE FORMATION OF STUDENTS’ LAW ENFORCEMENT SKILLS
№ 4 (203) 2025
DOI 10.46320/2073-4506-2025-4-203-487-488
Pages 487-488
KORNILOVA Natalya Viktorovna
Ph.D. in Law, associate professor of Civil law, Far Eastern branch, V. M. Lebedev Russian State University of Justice, Khabarovsk
ORLOVA Irina Vitaljevna
senior lecturer of the Higher School of Private Law, Pacific State University, Khabarovsk
METHODS OF CONDUCTING PRACTICAL CLASSES IN THE DISCIPLINE «CIVIL LAW», CONTRIBUTING TO THE FORMATION OF STUDENTS’ LAW ENFORCEMENT SKILLS
The article discusses the main goals, objectives, and stages of practical training in the discipline “Civil Law”. The authors give recommendations on the preparation of teachers for the organization and conduct of classroom classes and recommend methods that contribute to the formation of law enforcement skills among students of future lawyers. The criteria for selecting examples of law enforcement practice for studying theoretical issues are given. The expediency of the integrated use of various techniques aimed at activating the cognitive activity of students is substantiated.
Keywords: teaching method, practical lesson, civil law, competence, judicial law enforcement practice, common property.
№ 4 (203) 2025
Страницы 487-488
КОРНИЛОВА Наталья Викторовна
кандидат юридических наук, доцент кафедры гражданского права, Дальневосточный филиал, Российский государственный университет правосудия имени В. М. Лебедева, г. Хабаровск
ОРЛОВА Ирина Витальевна
старший преподаватель высшей школы частного права, Тихоокеанский государственный университет, г. Хабаровск
МЕТОДЫ ПРОВЕДЕНИЯ ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЙ ПО ДИСЦИПЛИНЕ «ГРАЖДАНСКОЕ ПРАВО», СПОСОБСТВУЮЩИЕ ФОРМИРОВАНИЮ У СТУДЕНТОВ НАВЫКОВ ПРАВОПРИМЕНЕНИЯ
В статье рассмотрены основные цели, задачи, этапы проведения практических занятий по дисциплине «Гражданское право». Авторами даны рекомендации по подготовке преподавателей к организации и проведению аудиторных занятий, рекомендованы методы, способствующие формированию у студентов-будущих юристов навыков правоприменения. Приведены критерии отбора примеров правоприменительной практики для изучения теоретических вопросов. Обосновывается целесообразность комплексного использования разных методик, направленных на активизацию познавательной деятельности студентов.
Ключевые слова: метод обучения, практическое занятие, гражданское право, компетенция, судебная правоприменительная практика, общая собственность.
7 ВСЕГО, 1 СЕГОДНЯ