MIND-MAPPING AS CREATIVE APPROACH IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING

MIND-MAPPING AS CREATIVE APPROACH IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING

КУЛЬТУРА, ТВОРЧЕСТВО И ИННОВАЦИИ ДЛЯ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ

DOI 10.46320/2073-4506-2023-3/1-1-134-139

Pages 134-139

Kulyeva Aigoul Albertovna
candidate of philosophy
docent of Ufa University of Science and Technology

MIND-MAPPING AS CREATIVE APPROACH IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING

Abstract: The article is devoted to the use of mental maps in learning English as a foreign language.The use of mental maps helps to visually and effectively present topics for study.Methods of implementing mind maps are considered. A practical lesson is analyzed using the convenient Xmind tool. The use of mind maps in teaching a foreign language proves its effectiveness.

Keywords: mental maps, information, analysis, thinking, foreign language, learning approach


Страницы 134-139

Кулыева Айгуль Альбертовна
кандидат философских наук
доцент Уфимского университета науки и технологий

МЕНТАЛЬНЫЕ КАРТЫ КАК КРЕАТИВНЫЙ ПОДХОД В ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ

Аннотация: Статья посвященаприменению ментальных карт в изучении английского языка как иностранного.Использование ментальных карт помогает наглядно и эффективно представить темы для изучения. Рассматриваются методы внедрения ментальных карт. Анализируется практическое занятие с применением удобного инструмента Xmind. Использование ментальных карт при обучении иностранному языку доказывает свою эффективность.

Ключевые слова: ментальные карты, информация, анализ, мышление, иностранный язык, подход в обучении

 294 ВСЕГО,  1 СЕГОДНЯ