PROSPECTS FOR THE INTERNATIONALIZATION OF RUSSIAN SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES USING INTERNET TRADING PLANTS

PROSPECTS FOR THE INTERNATIONALIZATION OF RUSSIAN SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES USING INTERNET TRADING PLANTS

№ 12 (175) 2022

DOI 10.46320/2073-4506-2022-12-175-416-418

Pages 416-418

DOLDA Nataliya Ivanovna
postgraduate student of International business and customs sub-faculty of the G. V. Plekhanov Russian University of Economics

PROSPECTS FOR THE INTERNATIONALIZATION OF RUSSIAN SMALL AND MEDIUM ENTERPRISES USING INTERNET TRADING PLANTS

The article discusses the entry of Russian small and medium-sized enterprises into foreign markets, which is associated with a number of barriers. Using marketplaces, companies have the opportunity to internationalize their activities and maximize profits with fewer costs and risks. However, access to foreign markets through online trading platforms has its own characteristics.

Keywords: small and medium enterprises, online trading platforms, internationalization, marketplace, e-commerce, international market.


№ 12 (175) 2022

Страницы 416-418

ДОЛДА Наталия Ивановна
аспирант кафедры международного бизнеса и таможенного дела Российского экономического университета имени Г. В. Плеханова

ПЕРСПЕКТИВЫ ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИИ РОССИЙСКИХ МАЛЫХ И СРЕДНИХ ПРЕДПРИЯТИЙ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ТОРГОВЫХ ИНТЕРНЕТ-ПЛОЩАДОК

В статье рассматривается выход российских малых и средних предприятий на внешние рынки, который сопряжен с рядом барьеров. Используя маркетплейсы компании имеют возможность интернационализировать свою деятельность и максимизировать прибыль с меньшим количеством издержек и рисков. Однако, выход на внешние рынки посредством торговых онлайн-площадок имеет свои особенности.

Ключевые слова: малые и средние предприятия, торговые интернет-площадки, интернационализация, маркетплейс, электронная коммерция, международный рынок.

 342 ВСЕГО,  1 СЕГОДНЯ