PROTECTING THE BUSINESS REPUTATION OF A PLASTIC SURGERY CLINIC: LEGAL ASPECTS AND LEGAL SIGNIFICANCE

PROTECTING THE BUSINESS REPUTATION OF A PLASTIC SURGERY CLINIC: LEGAL ASPECTS AND LEGAL SIGNIFICANCE

№ 8 (195) 2024

DOI 10.46320/2073-4506-2024-8-195-182-184

Pages 182-184

YASTREMSKIY Ivan Anatoljevich
Lawyer of the Leningrad regional bar association, branch of the Law Firm “Pelevin and Partners”

PROTECTING THE BUSINESS REPUTATION OF A PLASTIC SURGERY CLINIC: LEGAL ASPECTS AND LEGAL SIGNIFICANCE

The concept, the essence of the business reputation of plastic surgery clinics, and the ways to manage it are revealed. Special attention is paid to working with patient reviews. The features of protecting the business reputation of an organization are analyzed. The special importance and importance of protecting business reputation in the context of the development of modern information technologies are emphasized. The conditions for filing a claim in court are investigated, as well as the circumstances to be proved in this category of cases, the composition of the claims is analyzed. An overview of judicial practice in cases of protecting the business reputation of clinics is provided. It is concluded that business reputation is not sufficiently protected, which is due to its insufficient legal regulation. Proposals are being made to amend the norms of legislation aimed at achieving uniformity of judicial practice. The elements of the business reputation of plastic surgery clinics are indicated.

Keywords: clinic, medical organization, business reputation, protection of business reputation, dissemination of information, refutation, Internet.


№ 8 (195) 2024

Страницы 182-184

ЯСТРЕМСКИЙ Иван Анатольевич
адвокат Ленинградской областной коллегии адвокатов, филиала «Адвокатская контора «Пелевин и партнеры»

ЗАЩИТА ДЕЛОВОЙ РЕПУТАЦИИ КЛИНИКИ ПЛАСТИЧЕСКОЙ ХИРУРГИИ: ЮРИДИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ И ПРАВОВОЕ ЗНАЧЕНИЕ

Раскрываются понятие, сущность деловой репутации клиник пластической хирургии, способы управления ею. Особое внимание уделяется работе с отзывами пациентов. Анализируются особенности защиты деловой репутации организации. Подчеркиваются особое значение и важность защиты деловой репутации в условиях развития современных информационных технологий. Исследуются условия для подачи иска в суд, а также обстоятельства, подлежащие доказыванию по данной категории дел, анализируется состав исковых требований. Приводится обзор судебной практики по делам о защите деловой репутации клиник. Делается вывод, что деловая репутация защищена недостаточно, что обусловлено ее недостаточным правовым регулированием. Вносятся предложения о внесении изменений в нормы законодательства, направление на достижение единообразия судебной практики. Указываются элементы деловой репутации клиник пластической хирургии.

Ключевые слова: клиника пластической хирургии, медицинская организация, деловая репутация, защита деловой репутации, распространение сведений, опровержение, Интернет.

 35 ВСЕГО,  1 СЕГОДНЯ