STUDYING THE TERMS OF THE LEGAL SPHERE IN THE COGNITIVE ASPECT AS A GUARANTEE OF THE DEVELOPMENT OF THE STUDENT’S CRITICAL THINKING
№ 8 (171) 2022
DOI 10.46320/2073-4506-2022-8-171-455-456
Pages 455-456
MAKAYEVA Guzal Zaynagievna
associate professor of Foreign languages sub-faculty of the Institute of Economics and Management of the Kazan State University of Architecture and Engineering
MAKAYEV Khanif Fakhretdinovich
associate professor of Foreign languages sub-faculty of the Institute of International Relations of the Kazan Federal University
STUDYING THE TERMS OF THE LEGAL SPHERE IN THE COGNITIVE ASPECT AS A GUARANTEE OF THE DEVELOPMENT OF THE STUDENT’S CRITICAL THINKING
In this work, taking into account the theory of cognitive linguistics, some possibilities of working with legal terminology to contribute to the development of students’ critical thinking skills are considered. Definitions of the concepts “cognitive approach”, “critical thinking” are given. An attempt is made to show and implement the practical connection of linguistic research with didactic tasks. The results of the study can make a certain contribution to both pedagogical and linguistic science.
Keywords: cognitive, linguistics, term, student, critical thinking, didactic task.
№ 8 (171) 2022
Страницы 455-456
МАКАЕВА Гузаль Зайнагиевна
доцент кафедры иностранных языков Института экономики и управления Казанского государственного архитектурно-строительного университета.
МАКАЕВ Ханиф Фахретдинович
доцент кафедры иностранных языков Института международных отношений Казанского федерального университета
ИЗУЧЕНИЕ ТЕРМИНОВ ЮРИДИЧЕСКОЙ СФЕРЫ В КОГНИТИВНОМ АСПЕКТЕ КАК ЗАЛОГ РАЗВИТИЯ КРИТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ СТУДЕНТА
В работе с учетом теории когнитивной лингвистики рассматриваются некоторые возможности работы с юридической терминологией по внесению вклада в развитие навыков критического мышления студентов. Даны определения понятий «когнитивный подход», «критическое мышление». Сделана попытка показать практическую связь лингвистических изысканий с дидактическими задачами. Результаты исследования могут внести определенный вклад как в педагогическую, так и в лингвистическую науку.
Ключевые слова: когнитивный, лингвистика, термин, студент, критическое мышление, дидактическая задача.
267 ВСЕГО, 2 СЕГОДНЯ