THE PROBLEM OF THE RATIO OF CONVENTIONAL REGIMES OF INTERNATIONAL CARGO TRANSPORTATION IN MARITIME TRAFFIC
№ 9 (196) 2024
DOI 10.46320/2073-4506-2024-9-196-62-64
Pages 62-64
EGOROV Igor Andreevich
junior researcher of the research laboratory «Center for Comprehensive Study of Regional Security Problems» of the Pskov State University
MATVEEVA Zhanna Viktorovna
lecturer-methodologist of the Educational department of the Pskov branch of the St. Petersburg University of the FPS of Russia
THE PROBLEM OF THE RATIO OF CONVENTIONAL REGIMES OF INTERNATIONAL CARGO TRANSPORTATION IN MARITIME TRAFFIC
The article is devoted to a comparative legal analysis of basic international agreements governing the conditions for the transboundary movement of goods by sea, as well as the legal regimes that form on their basis, within the framework of which the relations between the owner of the cargo and its carrier in sea traffic are streamlined. The authors explore their features as a special object of legal regulation, which gradually becomes more complicated in the course of historical development and becomes more multilateral as new subjects are involved in these relations.
Keywords: convention, carriage by sea, consignor, carrier, consignee, liability, unification.
№ 9 (196) 2024
Страницы 62-64
ЕГОРОВ Игорь Андреевич
младший научный сотрудник научно-исследовательской лаборатории «Центр комплексного изучения проблем региональной безопасности» Псковского государственного университета
МАТВЕЕВА Жанна Викторовна
преподаватель-методист учебного отдела Псковского филиала Санкт-Петербургского университета ФСИН России
ПРОБЛЕМА СООТНОШЕНИЯ КОНВЕНЦИОННЫХ РЕЖИМОВ МЕЖДУНАРОДНЫХ ГРУЗОПЕРЕВОЗОК В МОРСКОМ СООБЩЕНИИ
Статья посвящена сравнительно-правовому анализу базовых международных соглашений, регулирующих условия трансграничной перевозки грузов морским транспортом, а также складывающихся на их основе правовых режимов, в рамках которых упорядочиваются отношения между владельцем груза и его перевозчиком в морском сообщении. Авторы исследуют их особенности в качестве особого объекта правового регулирования, который постепенно усложняется в ходе исторического развития и становиться более многосторонним по мере вовлечения в эти отношения новых субъектов.
Ключевые слова: конвенция, морская перевозка, грузоотправитель, перевозчик, грузополучатель, ответственность, унификация.
13 ВСЕГО, 5 СЕГОДНЯ