THE PROCEDURE FOR REFUTING INFORMATION THAT IS NOT TRUE, DISSEMINATED BY THE PATIENT IN RELATION TO THE PLASTIC SURGEON, AFFECTING HIS HONOR, DIGNITY AND BUSINESS REPUTATION
№ 7 (194) 2024
DOI 10.46320/2073-4506-2024-7-194-234-236
Pages 234-236
YASTREMSKIY Ivan Anatoljevich
Lawyer of the Leningrad regional bar association, branch of the Law Firm “Pelevin and Partners”
THE PROCEDURE FOR REFUTING INFORMATION THAT IS NOT TRUE, DISSEMINATED BY THE PATIENT IN RELATION TO THE PLASTIC SURGEON, AFFECTING HIS HONOR, DIGNITY AND BUSINESS REPUTATION
The concept, essence, value of the business reputation of plastic surgeons, and ways of managing it are revealed. Special attention is paid to working with patient online reviews. The procedure for refuting non-defamatory information provided for by law is analyzed. The conditions for filing a lawsuit in court to refute defamatory information, the circumstances to be proved in this category of cases, and the composition of the claims are analyzed. The problems of legal regulation of the protection of honor, dignity and business reputation are considered.
Keywords: doctor, plastic surgeon, reviews, patient, business reputation, protection of honor, dignity, business reputation, dissemination of information, refutation, court, mass media, Internet.
№ 7 (194) 2024
Страницы 234-236
ЯСТРЕМСКИЙ Иван Анатольевич
адвокат Ленинградской областной коллегии адвокатов, филиала «Адвокатская контора «Пелевин и партнеры»
ПОРЯДОК ОПРОВЕРЖЕНИЯ НЕ СООТВЕТСТВУЮЩИХ ДЕЙСТВИТЕЛЬНОСТИ СВЕДЕНИЙ, РАСПРОСТРАНЕННЫХ ПАЦИЕНТОМ В ОТНОШЕНИИ ПЛАСТИЧЕСКОГО ХИРУРГА, ЗАТРАГИВАЮЩИХ ЕГО ЧЕСТЬ, ДОСТОИНСТВО И ДЕЛОВУЮ РЕПУТАЦИЮ
Раскрываются понятие, сущность, значение деловой репутации пластических хирургов, способы управлению ею. Особое внимание уделяется работе с онлайн-отзывами пациентов. Анализируется предусмотренный законодательством порядок опровержения не порочащих сведений. Исследуются условия для подачи иска в суд для опровержения порочащих сведений, обстоятельства, подлежащие доказыванию по данной категории дел, анализируется состав исковых требований. Рассматриваются проблемы правового регулирования защиты чести, достоинства и деловой репутации.
Ключевые слова: врач, пластический хирург, отзывы, пациент, деловая репутация, защита чести, достоинства, деловой репутации, распространение сведений, опровержение, суд, средства массовой информации, Интернет.
30 ВСЕГО, 3 СЕГОДНЯ