CONCLUSION OF A RETAIL SALE CONTRACT ON THE INTERNET IN THE PRC AND RUSSIA

CONCLUSION OF A RETAIL SALE CONTRACT ON THE INTERNET IN THE PRC AND RUSSIA

№ 6 (181) 2023

DOI 10.46320/2073-4506-2023-6-181-266-268

Pages 266-268

CHETVERGOV Dmitriy Sergeevich
master of laws of the Faculty of Law of the M. V. Lomonosov Moscow state university

CONCLUSION OF A RETAIL SALE CONTRACT ON THE INTERNET IN THE PRC AND RUSSIA

In recent years, digital technologies have given rise to a vast e-commerce sector, which is expanding every year. Furthermore, the emergence of electronic commerce has generated several legal issues, including determining when a contract is concluded on the Internet. using the example of two countries – Russia – the rapidly developing e-commerce market, and China – the world leader in electronic commerce – this article explores the problems related to contract conclusion on the Internet in order to determine whether a legal regulation of contract conclusion is the optimal option.

Keywords: е-commerce, contact conclusion, offer, acceptance, consumer protection, China.


№ 6 (181) 2023

Страницы 266-268

ЧЕТВЕРГОВ Дмитрий Сергеевич
магистр права Юридического факультета Московского государственного университета имени М. В. Ломоносова

ЗАКЛЮЧЕНИЕ ДОГОВОРА РОЗНИЧНОЙ КУПЛИ-ПРОДАЖИ В СЕТИ ИНТЕРНЕТ В КНР И РОССИИ

Развитие цифровых технологий породило огромный сектор электронной торговли, который с каждым годом становится все более обширным. При этом возникновение электронной торговли породило множество правовых проблем, одной из которых является определение момента заключения договора в сети Интернет. В настоящей статье исследуется проблематика заключения договоров в сети интернет на примере двух стран – России – быстрорастущего электронного рынка и Китая – мирового лидера электронной торговли с целью установить оптимальный вариант построения правового регулирования заключения договора в сети интернет.

Ключевые слова: электронная торговля, заключение договора, оферта, акцепт, права потребителя, Китай.

 247 ВСЕГО,  2 СЕГОДНЯ