ETHICAL ISSUES OF ADVERTISING AND PR IN THE AGE OF DIGITAL TECHNOLOGY

ETHICAL ISSUES OF ADVERTISING AND PR IN THE AGE OF DIGITAL TECHNOLOGY

DOI 10.46320/2073-4506-2023-14a-1-22-28

Pages 22-28

MAYATSKAYA O. B.
Ufa University of Science
and Technology, Ufa

ARСHYBASOV M. E.
Ufa University of Science
and Technology, Ufa

ETHICAL ISSUES OF ADVERTISING AND PR IN THE AGE OF DIGITAL TECHNOLOGY

Abstract. Today, the concepts of «digital environment», «digital technologies», «digital economy», «digital government» have firmly entered the lexicon of modern people, which actualizes the attempts of researchers to comprehend these phenomena in the context of modern life, in particular, in matters of ethics. Advertising and the need for communications have always existed among humanity; the key to understanding them is found not only in the history of mankind, but also in digital society, where they act as the main engines not only of trade, but also of moral education, since they influence and change public opinion, being, in essence, social image makers.

Keywords. Advertising, public relations, ethics, morality, history of advertising, code of ethics, moral standards, moral education, digital communications, manipulation of consciousness.


Страницы 22-28

МАЯЦКАЯ О. Б.
Уфимский университет науки
и технологий, г. Уфа

АРЧИБАСОВ М. Е.
Уфимский университет науки
и технологий, г. Уфа

ЭТИЧЕСКИЕ ВОПРОСЫ РЕКЛАМЫ И PR В ЭПОХУ ЦИФРОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ

Аннотация. Сегодня понятия «цифровая среда», «цифровые технологии», «цифровая экономика», «цифровое правительство» прочно вошли в лексикон современного человека, что актуализирует попытки исследователей осмыслить данные явления в контексте современной жизни, в частности, в вопросах этики. Реклама и потребность в коммуникациях существовала у человечества всегда, ключ к их пониманию находится не только в истории человечества, но и в цифровом обществе, где они выступают главными двигателями не только торговли, но и нравственного воспитания, поскольку оказывают влияние и подвергают изменениям общественное мнение, являясь, по сути, социальными имиджмейкерами.\

Ключевые слова. Реклама, связи с общественностью, этика, мораль, история рекламы, кодекс этики, моральные нормы, нравственное воспитание, цифровые коммуникации, манипуляции сознанием.

 87 ВСЕГО,  4 СЕГОДНЯ