A NEW PARADIGM OF INTERACTION BETWEEN EDUCATION, SCIENCE AND PRODUCTION: TRANSFORMATION OF COMPETENCIES
№ 11 (174) 2022
DOI 10.46320/2073-4506-2022-11-174-386-388
Pages 386-388
KHODKOVSKAYA Yuliya Viktorovna
Ph.D. in economical sciences, associate professor of Economics and strategic development sub-faculty of the Ufa State Petroleum Technical University
FAZRAKHMANOV Ilvir Ildusovich
Ph.D. in economical sciences, associate professor of Economics and strategic development sub-faculty of the Ufa State Petroleum Technical University
BARKOVA Ekaterina Evgenjevna
assistant of Economics and strategic development sub-faculty of the Ufa State Petroleum Technical University
A NEW PARADIGM OF INTERACTION BETWEEN EDUCATION, SCIENCE AND PRODUCTION: TRANSFORMATION OF COMPETENCIES
The article presents theoretical approaches to the content, the formation of economic and managerial competencies of students. The advantages of the development of digital competencies in mega universities in Russia and abroad are reflected. The structure of universal competencies in the digital educational environment is presented, which provides a transition from a random to a systemic mechanism for the formation of transformed competencies.
Keywords: competencies, university, education, transformation, paradigm, digital economy.
№ 11 (174) 2022
Страницы 386-388
ХОДКОВСКАЯ Юлия Викторовна
кандидат экономических наук, доцент кафедры экономики и стратегического развития Уфимского государственного нефтяного технического университета
ФАЗРАХМАНОВ Ильвир Ильдусович
кандидат экономических наук, доцент кафедры экономики и стратегического развития Уфимского государственного нефтяного технического университета
БАРКОВА Екатерина Евгеньевна
ассистент кафедры экономики и стратегического развития Уфимского государственного нефтяного технического университета
НОВАЯ ПАРАДИГМА ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ОБРАЗОВАНИЯ, НАУКИ И ПРОИЗВОДСТВА: ТРАНСФОРМАЦИЯ КОМПЕТЕНЦИЙ
В статье изложены теоретические подходы к содержанию, формированию экономико- управленческих компетенций обучающихся. Отражены преимущества развития цифровых компетенций в мега университетах в России и за рубежом. Приведена структура универсальных компетенций в цифровой образовательной среде, обеспечивающая переход от случайного к системному механизму формирования трансформированных компетенций.
Ключевые слова: компетенции, университет, образование, трансформация, парадигма, цифровая экономика.
372 ВСЕГО, 2 СЕГОДНЯ