ENSURING PROGRESS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE, IDENTIFYING GAPS IN RESEARCH: THE SOCIO-PHILOSOPHICAL ASPECT

ENSURING PROGRESS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE, IDENTIFYING GAPS IN RESEARCH: THE SOCIO-PHILOSOPHICAL ASPECT

№ 9 (196) 2024

DOI 10.46320/2073-4506-2024-9-196-578-580

Pages 578-580

KURITO Oksana Vasiljevna
Ph.D. in philosophical sciences, associate professor of Philosophy sub-faculty of the Mikhail Tugan-Baranovskiy Donetsk National University of Economics and Trade

ENSURING PROGRESS IN THE FIELD OF KNOWLEDGE, IDENTIFYING GAPS IN RESEARCH: THE SOCIO-PHILOSOPHICAL ASPECT

Philosophy continues the discussion of paradigmatic issues of education in a certain way and stabilizes the special semantic tradition of the field of modern knowledge. Although this seems to ensure the amazing persistence of this form of reflection, nevertheless, the question of the empirical coherence of the concept of education and the theory of education in the framework of modern digital transformation has so far remained unanswered. Therefore, the question below is considered to what extent it is possible to talk about philosophical research in the field of education, knowledge related to the subject of social philosophy.

Keywords: social philosophy, knowledge, progress in the field of knowledge, gaps in research, digitalization.


№ 9 (196) 2024

Страницы 578-580

КУРИТО Оксана Васильевна
кандидат философских наук, доцент кафедры философии Донецкого национального университета экономики и торговли имени Михаила Туган-Барановского

ОБЕСПЕЧЕНИЕ ПРОГРЕССА В ОБЛАСТИ ЗНАНИЙ, ВЫЯВЛЕНИЕ ПРОБЕЛОВ В ИССЛЕДОВАНИЯХ: СОЦИАЛЬНО-ФИЛОСОФСКИЙ АСПЕКТ

Философия определенным образом продолжает обсуждение парадигматических вопросов образования и стабилизирует особую семантическую традицию области современного знания. Хотя это, по-видимому, обеспечивает удивительную стойкость этой формы отражения, тем не менее, вопрос об эмпирической связности концепции образования и теории образования в рамках современной цифровой трансформации до сих пор оставался без ответа. Поэтому ниже рассматривается вопрос о том, в какой степени можно говорить о философских исследованиях в области образования, знания, относящихся к предмету социальной философии.

Ключевые слова: социальная философия, знания, прогресс в области знаний, пробелы в исследовании, цифровизация.

 15 ВСЕГО,  5 СЕГОДНЯ