GAME AND EXPERIENCE OF ANTI-ABNEGISM: THE BEGINNING OF THE ANALYSIS
КУЛЬТУРА, ТВОРЧЕСТВО И ИННОВАЦИИ ДЛЯ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ
DOI 10.46320/2073-4506-2023-3/1-1-115-120
Pages 115-120
Iksanov Radmir Auzagievich
senior lecturer of Ufa University of Science and Technology
Mulyavka Nikolay Vasilyevich
director of Mikhailovskaya secondary school
of Republic of Baskortostan
Ilyasov Radik Ravilovich
doctor of philosophy
professor of Bashkir cooperation institute
GAME AND EXPERIENCE OF ANTI-ABNEGISM: THE BEGINNING OF THE ANALYSIS
Abstract: The phenomenon of a non-playing person in cognitive discourse is investigated. For a thinking subject, it is not personal success in education that is more obvious, but its failure and multiple unrealization. At the same time, the problem of substitution of educational discourse by imitation cannot be solved in the space of a separate local normative act. The still dominant formalized procedures for measuring the result of cognition cannot be an unconditional criterion of truth and truthfulness.
Keywords: education, philosophy, educational discourse, a non-playing person, abnegism.
Страницы 115-120
Иксанов Радмир Аузагиевич
старший преподаватель Уфимского университета науки и технологий
Мулявка Николай Васильевич
директор Михайловской СОШ
Республики Башкортостан
Ильясов Радик Равилович
доктор философских наук,
профессор Башкирского кооперативного института
ИГРА И ОПЫТ АНТИАБНЕГИЗМА: НАЧАЛО АНАЛИЗА
Аннотация: Исследуется феномен неиграющего человека в познавательном дискурсе. Для мыслящего субъекта более очевиден не личный успех в образовании, а его неуспех и множественная нереализованность. При этом проблема подмены образовательного дискурса имитацией не может быть решена в пространстве отдельного локального нормативного акта. Доминирующие до сих пор формализованные процедуры измерения результата познания не могут быть безусловным критерием истины и истинности.
Ключевые слова: образование, философия, образовательный дискурс, неиграющий человек, абнегизм.
227 ВСЕГО, 1 СЕГОДНЯ