IMPROVING TEACHING METHODS IN HIGHER EDUCATION IN THE FIELD OF PUBLIC AND MUNICIPAL ADMINISTRATION
№ 8 (207) 2025
DOI 10.46320/2073-4506-2025-8-207-469-470
Pages 469-470
ANDRYUKHINA Irina Yurjevna
Ph.D. in pedagogical sciences, associate professor, associate professor of Public and municipal administration sub-faculty, Western branch, Russian Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation, Kaliningrad
IMPROVING TEACHING METHODS IN HIGHER EDUCATION IN THE FIELD OF PUBLIC AND MUNICIPAL ADMINISTRATION
In the article, the author analyzes the possibility of using interactive teaching methods in the educational process, including role-playing games, involving the student\’s immersion in the professional environment of a public authority or local government at an early stage of university studies. By creating conditions for «professionalization of the environment» in the educational process, i.e., «immersion» in future professional activities, students will acquire the solid competencies they need to work in government and local government.
Keywords: interactive teaching methods, role-playing games, public authorities and local governments, professionalization of the environment.
№ 8 (207) 2025
Страницы 469-470
АНДРЮХИНА Ирина Юрьевна
кандидат педагогических наук, доцент, доцент кафедры государственного и муниципального управления, Западный филиал, Российская академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации, г. Калининград
СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ В ВЫСШЕЙ ШКОЛЕ ПО НАПРАВЛЕНИЮ «ГОСУДАРСТВЕННОЕ И МУНИЦИПАЛЬНОЕ УПРАВЛЕНИЕ»
В статье автор анализирует возможность применения в образовательном процессе интерактивных методов обучения, в том числе ролевых игр в форме образовательных ШОУ, предполагающих погружение обучающегося в профессиональную среду органа государственной власти или местного самоуправления на раннем этапе обучения в вузе. Благодаря созданию в учебном процессе условий «профессионализации среды», т.е. «погружения» в будущую профессиональную деятельность обучающиеся приобретут прочные компетенции, необходимые им для работы в органах государственной власти и местного самоуправления.
Ключевые слова: интерактивные методы обучения, ролевые игры, органы государственной власти и местного самоуправления, профессионализация среды.
21 ВСЕГО, 5 СЕГОДНЯ