MORAL AND ETHICAL VALUES AND ARTISTIC AND AESTHETIC TASTE AS KEY COMPONENTS OF CONSCIOUS IMMUNITY TO THE SPREAD OF IDEOLOGIES OF TERRORISM AND EXTREMISM
№ 4 (203) 2025
DOI 10.46320/2073-4506-2025-4-203-576-578
Pages 576-578
FADEEV Kirill Vladimirovich
Ph.D. in political sciences, associate professor of Political Science and public relations sub-faculty, Ufa University of Science and Technology
MAYATSKAYA Olga Borisovna
Ph.D. in philosophical sciences, associate professor of Political Science and public relations sub-faculty, Ufa University of Science and Technology
EGAMEDIEVA Angelina Zhamartovna
student of Philosophy and cultural studies sub-faculty, Ufa University of Science and Technology
MORAL AND ETHICAL VALUES AND ARTISTIC AND AESTHETIC TASTE AS KEY COMPONENTS OF CONSCIOUS IMMUNITY TO THE SPREAD OF IDEOLOGIES OF TERRORISM AND EXTREMISM
The article examines the phenomenality of the value-role purpose of moral and ethical values and artistic and aesthetic taste in the context of counteracting the spread of ideological attitudes of terrorist and extremist groups. An attempt is made to conduct a theoretical, methodological and applied scientific study of the problem under consideration. It is argued that the high degree of productivity of moral and ethical values and artistic and aesthetic taste in relation to the suppression of terrorist and extremist ideological influence is due to their formation at early age stages.
Keywords: impact, ideology, moral values, artistic and aesthetic taste, terrorism, extremism, threats, effectiveness.
№ 4 (203) 2025
Страницы 576-578
ФАДЕЕВ Кирилл Владимирович
кандидат политических наук, доцент кафедры политологии и связей с общественностью, Уфимский университет науки и технологий
МАЯЦКАЯ Ольга Борисовна
кандидат философских наук, доцент кафедры политологии и связей с общественностью, Уфимский университет науки и технологий
ЕГАМЕДИЕВА Ангелина Жамартовна
студент кафедры философии и культурологии, Уфимский университет науки и технологий
МОРАЛЬНО-НРАВСТВЕННЫЕ ЦЕННОСТИ И ХУДОЖЕСТВЕННО-ЭСТЕТИЧЕСКИЙ ВКУС КАК КЛЮЧЕВЫЕ КОМПОНЕНТЫ ОСОЗНАННОГО ИММУНИТЕТА НА РАСПРОСТРАНЕНИЕ ИДЕОЛОГИЙ ТЕРРОРИЗМА И ЭКСТРЕМИЗМА
В статье рассматривается феноменальность ценностно-ролевого предназначения морально-нравственных ценностей и художественно-эстетического вкуса в контексте противодействия распространению идеологических установок террористических и экстремистских групп. Предпринимается попытка теоретико-методологического и прикладного научного исследования освещаемой проблемы. Аргументируется тот факт, что высокая степень продуктивности морально-нравственных ценностей и художественно-эстетического вкуса применительно к купированию террористического и экстремистского идеологического влияния обуславливается их формированием на ранних возрастных стадиях.
Ключевые слова: воздействие, идеология, морально-нравственные ценности, художественно-эстетический вкус, терроризм, экстремизм, угрозы, эффективность.
10 ВСЕГО, 7 СЕГОДНЯ