APPLICATION OF INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION TOOLS IN THE FILM INDUSTRY
№ 4 (167) 2022
DOI 10.46320/2073-4506-2022-4-167-454-456
Pages 454-456
BIKMETOV Evgeniy Yurjevich
Ph.D. in sociological sciences, professor of Digital technologies in economics and management subfaculty of the Ufa State Aviation Technical University
GALIMULLINA Natalya Anatoljevna
Ph.D. in economic sciences, associate professor of Public administration sub-faculty of the Bashkir State University
KUZNETSOVA Elena Vladimirovna
Ph.D. in sociological sciences, associate professor of Digital technologies in economics and management sub-faculty of the Ufa State Aviation Technical University
APPLICATION OF INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION TOOLS IN THE FILM INDUSTRY
The article examines the features of business communication in the field of culture related to
the production and consumption of spiritual products. The film industry forms cultural and spiritual values in society. Marketing in the film industry focuses on the implementation of classical and digital promotion tools in conditions of uncertainty, volatile demand and the development of streaming services. For the promotion of film products the importance of an integrated approach to the management of marketing communication tools is actualized.
Keywords: spiritual production and consumption, spiritual product, marketing in the film industry, integrated marketing communication, digital marketing, cinema complexes.
№ 4 (167) 2022
Страницы 454-456
БИКМЕТОВ Евгений Юрьевичдоктор социологических наук, профессор кафедры цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета
ГАЛИМУЛЛИНА Наталья Анатольевна
кандидат экономических наук, доцент кафедры государственного управления Башкирского государственного университета
КУЗНЕЦОВА Елена Владимировна
кандидат социологических наук, доцент кафедры цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета
ПРИМЕНЕНИЕ СРЕДСТВ ИНТЕГРИРОВАННОЙ МАРКЕТИНГОВОЙ КОММУНИКАЦИИ В СФЕРЕ КИНОИНДУСТРИИ
В статье исследуются особенности деловой коммуникации в сфере культуры, связанной с производством и потреблением духовных продуктов. Киноиндустрия формирует культурные и духовные ценности в обществе. Маркетинг в киноиндустрии ориентируется на реализацию классических и цифровых инструментов продвижения в условиях неопределенности, изменчивого спроса и развития стриминговых сервисов. Для продвижения кинопродуктов актуализируется значимость интегрированного подхода к управлению средствами маркетинговой коммуникацией.
Ключевые слова: духовное производство и потребление, духовный продукт, маркетинг в сфере киноиндустрии, интегрированная маркетинговая коммуникация, digital-маркетинг, кинокомплексы.
494 ВСЕГО, 2 СЕГОДНЯ