TELEVISION AS A MEANS OF IMITATING SOCIAL REALITY
DOI 10.46320/2073-4506-2023-14a-1-61-67
Pages 61-67
FADEEV K. V.
Ufa University of Science
and Technology, Ufa
Arсhybasov M. E.
Ufa University of Science
and Technology, Ufa
TELEVISION AS A MEANS OF IMITATING SOCIAL REALITY
Abstract. To date, the television imitation of real intra-social communications is not limited to the demonstration of talk shows and series called soap operas. In addition to the fact that television itself is being transformed into a digital broadcasting format, Internet networks comprehensively exploit classic types of television broadcasts, simulating them in virtual space. A number of methods of advertising promotion of brands through television, in the context of their content, imitate current social processes, most fruitfully broadcast through the expansion of interactive television broadcasting, which provides opportunities to maintain significant positions of the television industry in the telecommunications market.
Keywords: television, imitation, Internet, method, format.
Страницы 61-67
ФАДЕЕВ К. В.
Уфимский университет
науки и технологий, г. Уфа
АРЧИБАСОВ М. Е.
Уфимский университет
науки и технологий, г. Уфа
ТЕЛЕВИДЕНИЕ КАК СРЕДСТВО ИМИТАЦИИ СОЦИАЛЬНОЙ РЕАЛЬНОСТИ
Аннотация. На сегодняшний день телевизионное имитирование реальных внутрисоциумных коммуникаций не ограничивается демонстрацией ток-шоу и сериалов, именуемых мыльными операми. Кроме того, что само телевидение трансформируется в цифровой формат вещания, Интернет-сети всесторонне эксплуатируют классические виды телевизионных трансляций, имитируя их в виртуальном пространстве. Ряд методов рекламного продвижения брендов посредством телевидения, в контексте своего содержания имитируют текущие общественные процессы, наиболее плодотворно транслируемые посредством расширения интерактивного телевещания, предоставляющего возможности сохранения значимых позиций телевизионной отрасли на телекоммуникационном рынке.
Ключевые слова: телевидение, имитация, Интернет, метод, формат.
156 ВСЕГО, 2 СЕГОДНЯ