THE ROLE OF CREATIVE INDUSTRIES IN THE FORMATION OF CULTURAL SPACE (ON THE EXAMPLE OF LEISURE ACTIVITIES)
КУЛЬТУРА, ТВОРЧЕСТВО И ИННОВАЦИИ ДЛЯ УСТОЙЧИВОГО РАЗВИТИЯ
DOI 10.46320/2073-4506-2023-3/1-1-190-194
Pages 190-194
Salimgareyev Denis Igorevich
assistant of Ufa University of Science and Technology
THE ROLE OF CREATIVE INDUSTRIES IN THE FORMATION OF CULTURAL SPACE (ON THE EXAMPLE OF LEISURE ACTIVITIES)
Absract. The creative industry, as a technology that feeds the interest of society, due to the potential of creative activity, generation of constructive design solutions and consideration of individual intentions, inspires hope for the formation of a cultural space. In turn, the formed cultural space strengthens the individual’s value orientations, which can be used in leisure activities. The purpose of constructing such a reality is to create conditions for modeling the individual’s life activity and reflection of the acquired knowledge with the help of social algorithms familiar to him. This article suggests a search for variations in the creation of cultural reality through the creative industry system for more meaningful leisure activities.
Keywords: leisure activity, individual, creative industry, culture, space, system, value
Страницы 190-194
Салимгареев Денис Игоревич,
ассистент Уфимского университета науки и технологий
РОЛЬ КРЕАТИВНЫХ ИНДУСТРИЙ В ПРОЦЕССЕ ФОРМИРОВАНИЯ КУЛЬТУРНОГО ПРОСТРАНСТВА
(НА ПРИМЕРЕ ДОСУГОВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ)
Аннотация. Креативная индустрия, как технология, питающая интерес общества, благодаря потенциалу созидательной деятельности, генерации конструктивных проектных решений и учету индивидуальных интенций, внушает надежду на формирование культурного пространства. В свою очередь, сформированное культурное пространство усиливает ценностные ориентиры индивида, которые можно использовать в досуговой деятельности. Целью конструирования таковой реальности является создание условий для моделирования индивидом жизнедеятельности и рефлексии полученных знаний с помощью привычных ему социальных алгоритмов. Данная статья предполагает поиск вариаций создания культурной реальности через систему креативной индустрии для более осмысленной досуговой деятельности.
Ключевые слова: досуговая деятельность, индивид, креативная индустрия, культура, пространство, система, ценность
284 ВСЕГО, 2 СЕГОДНЯ