GENERAL TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF DOMESTIC LEGISLATION IN THE FIELD OF LAND EASEMENTS
№ 12 (175) 2022
DOI 10.46320/2073-4506-2022-12-175-434-435
Pages 434-435
IKSANOV Radmir Auzagievich
senior lecturer of Economic theory sub-faculty of the Ufa University of Science and Technology, senior lecturer of Humanitarian and natural sciences sub-faculty of the Bashkir Cooperative Institute, senior lecturer of Theory and history of state and law sub-faculty of the Bashkir Institute of Social Technologies
GARIPOV Ravil Kasimovich
Ph.D. in philological sciences, professor of the Bashkir Cooperative Institute (branch) of the Russian University of Cooperation
ILYASOV Radik Ravilovich
Ph.D. in philosophical sciences, professor of the Bashkir Cooperative Institute (branch) of the Russian University of Cooperation
GENERAL TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF DOMESTIC LEGISLATION IN THE FIELD OF LAND EASEMENTS
The article examines the phenomenon of a non-playing person in cognitive discourse. The monitoring of the indicators of secondary and higher education carried out by the authors logically leads to the conclusion that among its many problems, the problem of the achievability of identity authenticity stands out, as far as the subject accepts himself as realized by established models and samples. For a thinking subject, it is not personal success in education that is more obvious, but his failure, his unrealization in the competencies he has mastered, as he believed. The problem of substitution of educational discourse by imitation cannot be solved in the space of a local normative act. The dominant formalized procedures for measuring the result of cognition cannot be accepted as an unconditional criterion of truth.
Keywords: education, philosophy, educational discourse, non-playing person.
№ 12 (175) 2022
Страницы 434-435
ИКСАНОВ Радмир Аузагиевич
старший преподаватель кафедры экономической теории Уфимского университета науки и технологий, старший преподаватель кафедры гуманитарных и естественно-научных дисциплин Башкирского кооперативного института, старший преподаватель кафедры теории и истории государства и права Башкирского института социальных технологий
ГАРИПОВ Равиль Касимович
доктор филологических наук, профессор Башкирского кооперативного института (филиала) Российского университета кооперации
ИЛЬЯСОВ Радик Равилович
доктор философских наук, профессор Башкирского кооперативного института (филиала) Российского университета кооперации
НЕИГРАЮЩИЙ ЧЕЛОВЕК И ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЙ ДИСКУРС
В статье исследуется феномен неиграющего человека в познавательном дискурсе. Проводимый авторами мониторинг показателей среднего и высшего образования логично подводит к выводу, что среди многих её проблем выделяется проблема достижимости подлинности личности, насколько субъект принимает себя в качестве реализованного установленным моделям и образцам. Для мыслящего субъекта более очевиден не личный успех в образовании, а его неуспех, его нереализованность в освоенных им, как он считал, компетенциях. Проблема подмены образовательного дискурса имитацией не может быть решена в пространстве локального нормативного акта. Доминирующие формализованные процедуры измерения результата познания не могут приниматься в качестве безусловных критериев истины.
Ключевые слова: образование, философия, образовательный дискурс, неиграющий человек, абнегизм.
345 ВСЕГО, 1 СЕГОДНЯ