EVOLUTION OF DEVELOPMENT OF LEGISLATION ON THE TRANSPORTATION OF PASSENGERS AND BAGGAGE IN DIRECT MIXED COMMUNICATIONS INVOLVING RAILWAY TRANSPORT

EVOLUTION OF DEVELOPMENT OF LEGISLATION ON THE TRANSPORTATION OF PASSENGERS AND BAGGAGE IN DIRECT MIXED COMMUNICATIONS INVOLVING RAILWAY TRANSPORT

№ 5 (192) 2024

DOI 10.46320/2073-4506-2024-5-192-701-703

Pages 701-703

SVETLICHNY Artur Vladimirovich, graduate student,
Russian University of Peoples’ Friendship named after Patrice Lumumba, Moscow, sav.letter@yandex.ru.

EVOLUTION OF DEVELOPMENT OF LEGISLATION ON THE TRANSPORTATION OF PASSENGERS AND BAGGAGE IN DIRECT MIXED COMMUNICATIONS INVOLVING RAILWAY TRANSPORT

Annotation. This work is a study of differences in the legal regulation of freight and passenger transportation, as well as their impact on the development of the transport industry. The study is based on an analysis of legislation, historical data and current trends in the transport sector. The work examines in detail the historical context of the development of transportation, from the 19th century to the present. Particular attention is paid to the General Charter of Russian Railways of 1885, which initially established standards for transportation by direct mixed traffic, and subsequent legislative acts regulating this area. The author analyzes in detail the factors that determine the difference in the regulation of freight and passenger transport, such as investments in transport infrastructure, market needs and organizational aspects of transport. Based on the analysis, the paper concludes that it is necessary to develop a separate law on direct multimodal transport, taking into account modern challenges and needs of the transport industry. Such a law should establish clear rules and regulations for the organization and implementation of direct multimodal transport, promoting the development of transport infrastructure and ensuring convenience and safety for passengers and cargo.

Keywords: transportation; direct mixed traffic; combined transport; multimodal transportation; history of development of transportation legislation; railway transport


№ 5 (192) 2024

Страницы 701-703

СВЕТЛИЧНЫЙ Артур Владимирович, аспирант,
Российский Университет Дружбы Народов имени Патриса Лумумбы, г. Москва, sav.letter@yandex.ru.

ЭВОЛЮЦИЯ РАЗВИТИЯ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА О ПЕРЕВОЗКЕ ПАССАЖИРОВ И БАГАЖА В ПРЯМОМ СМЕШАННОМ СООБЩЕНИИ С УЧАСТИЕМ ЖЕЛЕЗНОДОРОЖНОГО ТРАНСПОРТА

Аннотация. Данная работа представляет собой исследование различий в правовом регулировании грузовых и пассажирских перевозок, а также их влияния на развитие транспортной отрасли. Исследование основывается на анализе законодательных актов, исторических данных и современных тенденций в транспортной сфере. В работе подробно рассматривается исторический контекст развития перевозок, начиная с XIX века и до настоящего времени. Особое внимание уделяется Общему уставу российских железных дорог 1885 года, который первоначально установил нормы перевозки прямым смешанным сообщением, и последующим законодательным актам, регулирующим данную сферу. Автор подробно анализирует факторы, определяющие разницу в регулировании грузовых и пассажирских перевозок, такие как инвестиции в транспортную инфраструктуру, потребности рынка и организационные аспекты перевозок. Основываясь на проведенном анализе, в работе делается вывод о необходимости разработки отдельного закона о прямых смешанных перевозках, учитывающего современные вызовы и потребности транспортной отрасли. Такой закон должен установить четкие правила и нормативы для организации и осуществления прямых смешанных перевозок, содействуя развитию транспортной инфраструктуры и обеспечивая удобство и безопасность для пассажиров и грузов.

Ключевые слова: перевозка; прямое смешанное сообщение; комбинированные перевозки; мультимодальные перевозки; история развития законодательства о перевозках; железнодорожный транспорт.

 191 ВСЕГО,  2 СЕГОДНЯ