FUNDAMENTALS OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL ACTIVITY IN THE PROCESS OF TEACHING GENERAL THEORETICAL LEGAL DISCIPLINES IN THE CONTEXT OF DEPARTMENTAL EDUCATION

FUNDAMENTALS OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL ACTIVITY IN THE PROCESS OF TEACHING GENERAL THEORETICAL LEGAL DISCIPLINES IN THE CONTEXT OF DEPARTMENTAL EDUCATION

№ 12 (187) 2023

DOI 10.46320/2073-4506-2023-12-187-113-114

Pages 113-114

PRYS Irina Evgenjevna
Ph.D. in Law, associate professor of Theory of state and law, international and European law sub-faculty of the Academy of the FPS of Russia

FUNDAMENTALS OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL ACTIVITY IN THE PROCESS OF TEACHING GENERAL THEORETICAL LEGAL DISCIPLINES IN THE CONTEXT OF DEPARTMENTAL EDUCATION

The author of the article reveals the foundations and prospects for the development of professional-pedagogical activity, which are realized in the process of teaching general theoretical disciplines in the conditions of departmental education. The relevant activity became part of the state program of the year of teacher and mentor announced by the President in 2003. The professional activity of a teacher has been analyzed from the moment of its inception to the present day. The author, in order to increase its effectiveness, makes suggestions and recommendations. Reveals its role and importance in general for educational activities nowadays.

Keywords: Teacher, mentor, educational process, president, higher education, trainees, discipline, society, program, requirements, skills, knowledge, skills, practice.


№ 12 (187) 2023

Страницы 113-114

ПРЫСЬ Ирина Евгеньевна
кандидат юридических наук, доцент кафедры теории государства и права, международного и европейского права Академии ФСИН России

ОСНОВЫ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ПРОЦЕССЕ ПРЕПОДАВАНИЯ ОБЩЕТЕОРЕТИЧЕСКИХ ЮРИДИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН В УСЛОВИЯХ ВЕДОМСТВЕННОГО ОБРАЗОВАНИЯ

Автор статьи раскрывает основы и перспективы совершенствования профессионально-педагогической деятельности, которые реализуются в процессе преподавания общетеоретических дисциплин в условиях ведомственного образования. Соответствующая деятельность стала частью государственной программы года педагога и наставника, объявленного Президентом Российской Федерации в 2003 году. Профессиональная деятельность педагога проанализирована с момента её зарождение и до наших дней. Автор, с целью повышения её эффективности, вносит предложения и рекомендации. Раскрывает её роль и значение в целом для образовательной деятельности в наши дни.

Ключевые слова: педагог, наставник, учебный процесс, президент, высшее образование, обучаемые, дисциплина, общество, программа, требования, умения, знания, навыки, практика.

 212 ВСЕГО,  1 СЕГОДНЯ