KEY STRATEGIC DECISIONS IN MARKETING MANAGEMENT

KEY STRATEGIC DECISIONS IN MARKETING MANAGEMENT

№ 8 (171) 2022

DOI 10.46320/2073-4506-2022-8-171-457-459

Pages 457-459

BIKMETOV Evgeniy Yurjevich 
Ph.D. in sociological sciences, professor of Digital technologies in economics and management sub-faculty of the Ufa State Aviation Technical University

KUZNETSOVA Elena Vladimirovna 
Ph.D. in sociological sciences, associate professor of Digital technologies in economics and management sub-faculty of the Ufa State Aviation Technical University

LARTSEVA Svetlana Aleksandrovna 
Ph.D. in economical sciences, associate professor, Acting Head of digital technologies in economics and management sub-faculty of the Ufa State Aviation Technical University

RUVENNY Igor Yaroslavovich 
Ph.D. in economical sciences, associate professor of Digital technologies in economics and management sub-faculty of the Ufa State Aviation Technical University

KEY STRATEGIC DECISIONS IN MARKETING MANAGEMENT

The article examines the key strategic decisions of marketing oriented management from the standpoint of a systemic, functional, behavioral, integrated approach. Theoretical and methodological substantiation of the development of interrelated strategies of segmentation, differentiation and customer orientation as an expression of strategic management thinking and action is carried out.

Keywords: marketing management, strategic thinking, strategic decisions, segmentation, differentiation, customer orientation.


№ 8 (171) 2022

Страницы 457-459

БИКМЕТОВ Евгений Юрьевич 
доктор социологических наук, профессор кафедры цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета

КУЗНЕЦОВА Елена Владимировна 
кандидат социологических наук, доцент кафедры цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета

ЛАРЦЕВА Светлана Александровна 
кандидат экономических наук, доцент, и.о. заведующего кафедрой цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета

РУВЕННЫЙ Игорь Ярославович 
кандидат экономических наук, доцент кафедры цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета

КЛЮЧЕВЫЕ СТРАТЕГИЧЕСКИЕ РЕШЕНИЯ В МАРКЕТИНГОВОМ УПРАВЛЕНИИ

В статье с позиции системного, функционального, поведенческого, комплексного подхода исследуются ключевые стратегические решения маркетинг ориентированного управления. Проводится теоретико-методологическое обоснование разработки взаимосвязанных стратегий сегментирования, дифференциации и клиентоориентированности как выражения стратегического управленческого мышления и действия.

Ключевые слова: маркетинговое управление, стратегическое мышление, стратегические решения, сегментирование, дифференциация, клиентоориентированность.

 377 ВСЕГО,  2 СЕГОДНЯ