KEY STRATEGIC DECISIONS IN MARKETING MANAGEMENT
№ 8 (171) 2022
DOI 10.46320/2073-4506-2022-8-171-457-459
Pages 457-459
BIKMETOV Evgeniy Yurjevich
Ph.D. in sociological sciences, professor of Digital technologies in economics and management sub-faculty of the Ufa State Aviation Technical University
KUZNETSOVA Elena Vladimirovna
Ph.D. in sociological sciences, associate professor of Digital technologies in economics and management sub-faculty of the Ufa State Aviation Technical University
LARTSEVA Svetlana Aleksandrovna
Ph.D. in economical sciences, associate professor, Acting Head of digital technologies in economics and management sub-faculty of the Ufa State Aviation Technical University
RUVENNY Igor Yaroslavovich
Ph.D. in economical sciences, associate professor of Digital technologies in economics and management sub-faculty of the Ufa State Aviation Technical University
KEY STRATEGIC DECISIONS IN MARKETING MANAGEMENT
The article examines the key strategic decisions of marketing oriented management from the standpoint of a systemic, functional, behavioral, integrated approach. Theoretical and methodological substantiation of the development of interrelated strategies of segmentation, differentiation and customer orientation as an expression of strategic management thinking and action is carried out.
Keywords: marketing management, strategic thinking, strategic decisions, segmentation, differentiation, customer orientation.
№ 8 (171) 2022
Страницы 457-459
БИКМЕТОВ Евгений Юрьевич
доктор социологических наук, профессор кафедры цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета
КУЗНЕЦОВА Елена Владимировна
кандидат социологических наук, доцент кафедры цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета
ЛАРЦЕВА Светлана Александровна
кандидат экономических наук, доцент, и.о. заведующего кафедрой цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета
РУВЕННЫЙ Игорь Ярославович
кандидат экономических наук, доцент кафедры цифровых технологий в экономике и управлении Уфимского государственного авиационного технического университета
КЛЮЧЕВЫЕ СТРАТЕГИЧЕСКИЕ РЕШЕНИЯ В МАРКЕТИНГОВОМ УПРАВЛЕНИИ
В статье с позиции системного, функционального, поведенческого, комплексного подхода исследуются ключевые стратегические решения маркетинг ориентированного управления. Проводится теоретико-методологическое обоснование разработки взаимосвязанных стратегий сегментирования, дифференциации и клиентоориентированности как выражения стратегического управленческого мышления и действия.
Ключевые слова: маркетинговое управление, стратегическое мышление, стратегические решения, сегментирование, дифференциация, клиентоориентированность.
403 ВСЕГО, 2 СЕГОДНЯ